نوشته شده توسط : رعنا

اصلاح طرح لبخند ، با یک جلسه انجام نمی شود و اغلب مواقع فرآیندی چند مرحله ای را شامل می شود. در اصلاح طرح لبخند معمولا یک تیم متخصص دندانپرشکی در فرآیند زیباتر کردن لبخند یا همان لبخند هالیوودی درگیر هستند که شامل دندانپزشک زیبایی ، متخصص بیماری های لثه ، متخصص ارتودنسی یا جراح دهان و متخصص فک و صورت می باشد.

در ادامه به چند مرحله معمول برای اصلاح طرح لبخند می پردازیم؛

البته دقت داشته باشید که هر یک از درمان های زیر ممکن است با توجه به سلامت دهان و دندان مراجعه کننده از فرآیند طراحی و اصلاح طرح لبخند حذف شوند.

معاینه و بررسی دندان های بیمار

 اولین مرحله برای اصلاح طرح لبخند فرآیند معاینه است که شامل تصویر برداری از دندان های پوسیده , معاینه لثه ها , نحوه قرار گرفتن دندان ها در کنار یکدیگر، بررسی مفصل فکی و … که همگی در نحوه درمان موثر هستند.

درمان لثه در صورت نیاز

سلامتی لثه به عنوان پایه دندان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وجود هرگونه بیماری در لثه به معنای از دست رفتن دندان ها می باشد. و فرایند اصلاح طرح لبخند را به متخصص بیماری های لثه ارجاع می دهد.

برطرف کردن پوسیدگی های دندانی

در صورت پوسیدگی دندان ابتدا باید درمان و ترمیم دندان های شکسته و پوسیده صورت بگیرد. در غیر این صورت پوسیدگی به تمام دندان سرایت کرده و موجب تخریب کامل دندان می شود. دندان پوسیده با توجه به موقعیت قرار گرفته در دهان ، با کامپوزیت دندان و آمالگام پر می شود.

مرتب کردن دندان ها – ارتودنسی دندان

مرتب کردن مکان قرار گیری دندان ها یکی از مهم ترین بخش های اصلاح طرح لبخند است. دندان های نامرتب در ابتدا باید به طور منظم با استفاده از ارتودنسی دندان در کنار یکدیگر قرار بگیرند. مدت درمان ارتودنسی با توجه به میزان مشکلات دندان های بیمار تعیین می شود و معمولا  چندین ماه طول می کشد.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان

سفید کردن دندان ها

بعد از انجام مرحله مرتب کردن دندان ها(ارتودنسی دندان) خروج براکت های ارتودنسی ، محل قرار گرفتن بریس ارتودنسی روی دندان ها رنگ دندان را به زرد متمایل می کند و همین موجب کدر شدن دندان های ارتودنسی شده می شود. علاوه بر این دندان های کدر و تیره رنگ نمی توانند لبخند زیبایی را به ارمغان بیاورند.

همچنین دندان‌ها به دلایل مختلف دیگیری مثل مصرف بعضی مواد غذایی و یا استعمال دخانیات  تغییر رنگ داده و تیره و یا لک دار می‌شوند. وقتی لایه رویی دندان یعنی مینای دندان با گذشت زمان از بین برود لایه زرد زیرین آن یعنی دنتین نمایان شده و زیبایی دندان را از بین می‌برد.

یکی از روش‌های موثر برای زیبا سازی دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند تغییر رنگ آنها به رنگ سفید است. یکی از این روش‌های سفید کردن دندان‌ها بلیچینگ است. که در طی این روش درمانی، تیر‌گی‌ و رنگدانه‌هایی که با گذشت زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها شده را پاک کرده و در مواردی حتی بد رنگی‌های ژنتیکی دندان را بر طرف کرده و دندان‌هایی سفید و زیبا را به شما هدیه می‌کند.

روکش کردن و ترمیم دندان ها

درمان دندان های تیره با استفاده از روکش های سرامیکی به رنگ دندان انجام می شود. این روکش ها با استفاده از چسب های مخصوص دندانپزشکی بر روی دندان متقاصی اصلاح طرح لبخند، قرار می گیرند تا علاوه بر پوشش دادن رنگ تیره و پوسیده دندان زیبایی لبخند هالیودی را دو چندان کند

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت اباد





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: